Een belangrijk communicatieaspect van de coronacrisis is het vele thuiswerken. Hoe ga jij om met deze uitdaging?
Voor mij persoonlijk was het een hele grote uitdaging omdat ik de eerste maanden van mijn opdracht helemaal niet op kantoor ben geweest. Ik zag mijn collega’s alleen via het scherm van mijn laptop of sprak ze aan de telefoon of via mail. Toen ik in de zakelijke dienstverlening werkte, werkten wij al 2 dagen op kantoor en 2 dagen thuis, dus dat was ik gelukkig al wel gewend. Maar nu ben ik sinds februari slechts 3 keer op kantoor geweest, dat is pittig! Maar het heeft me wel geleerd, dat mijn werkplek dus niet zo belangrijk voor me is. Alhoewel ik thuiswerken heerlijk vind, mis ik de echte interactie met mijn collega’s wel. Je hoort zoveel meer als je op kantoor zit. En je schakelt ook sneller.
Wyzer zijn: wat maakt jou Wyzer?
De kernwaarden dichtbij en wendbaar passen goed bij mij. Dichtbij omdat ik me heel erg betrokken voel, zowel bij de inwoners van de gemeente waar ik werk, als bij mijn opdrachtgever en collega’s. Ondanks dat ik niet in de gemeente woon waarvoor ik werk, kan ik me inmiddels goed inleven in wat er speelt.
En wendbaar moet je wel zijn als je steeds op een andere plek terecht komt. Je moet leren omgaan met een nieuwe dynamiek, een nieuwe gemeente, nieuwe werkwijze. Maar voor mij slaat wendbaar ook op deze crisis en de communicatie daar omheen. Veranderingen signaleren, aanpassen aan wat gaat komen én daarover communiceren.
Wyzer worden: op welk vlak zou jij graag nog wat wijzer willen worden?
Op zakelijk gebied zou ik meer willen leren over waarom mensen op een bepaalde manier reageren op berichten, op nieuws, etc. Dus inzicht krijgen in hun gedrag en hoe we daar vanuit communicatie beter mee om kunnen gaan en op kunnen inspelen. Dat vind ik heel interessant.
Net als Nadia, ook Wyzer worden? Klik dan hier! Wijzer worden? Klik dan hier.
De getoonde campagnefoto’s zijn gemaakt door: Hans Doderer.